چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

دانشگاه کمبریج انگلستان

۲ بازديد

 

The University of Cambridge England یکی از بهترین و معروف ترین و معتبرترین دانشگاه‌های انگلستان و جهان است که در شهر کمبریج در کشور انگلستان قرار دارد. دانشگاه کمبریج همیشه جزو 5 دانشگاه برتر جهان و انگلستان قرار داشته و در طول تاریخ خود، هزاران فارغ التحصیل برجسته و دانشمندان بزرگ را پرورش داده است. از فارغ التحصیلان معروف دانشگاه کمبریج انگلستان می‌توان به چارلز دیکنز، آیزاک نیوتن، اما تامپسون، آریانا‌ هافینگتون، آلن تورینگ و استیون هاوکینگ اشاره کرد.

 

مشخصات دانشگاه کمبریج انگلیس

 

 

تاریخ تأسیس

1209

شهر

کمبریج

نوع مؤسسه

عمومی – دولتی

تعداد کل دانشجویان

بیش از 20 هزار نفر

 
     

 

 

شرایط تحصیل در دانشگاه کمبریج انگلستان

 

برای اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه کمبریج انگلستان، قبل از هر اقدامی باید اطمینان حاصل کنید که نتایج نمرات و دستاوردهای تحصیلی شما متناسب با شرایط پذیرش در دوره و رشته انتخابی در دانشگاه کمبریج باشد؛ زیرا دانشگاه کمبریج انگلستان دانشجویانی با نفرات برتر و دستاوردهای علمی جذب می‌کند.

 

شرایط تحصیل در دانشگاه کمبریج انگلستان در مقطع کارشناسی

 

دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه کمبریج انگلستان باید دوره A Level را گذرانده و دیپلم بین‌المللی (IB) را دارا باشد. معدل دیپلم بین‌المللی متقاضیان باید حدود ۴۰ تا ۴۲ نمره باشد. برای متقاضیان ایرانی که قصد اخذ پذیرش از دانشگاه کمبریج انگلستان را دارند، کسب معدل حداقل ۱۸ در پیش دانشگاهی و کسب ۸۰ درصد رتبه برتر در کنکور لازم است. همچنین معدل دوره متوسطه دوم متقاضیان باید حداقل ۱۹ باشد. تمامی متقاضیان بین‌المللی که شهروند کشورهای انگلیسی زبان نیستند، باید در کنار مدارک تحصیلی خود، مدرک زبان انگلیسی ارائه دهند. نمره مورد نیاز زبان انگلیسی برای اخذ پذیرش از دانشگاه کمبریج در آزمون آیلتس حداقل ۷/۵  و در آزمون تافل حداقل ۱۱۰ است.

 

شرایط تحصیل در دانشگاه کمبریج انگلستان در مقطع تحصیلات تکمیلی

 

متقاضیان مقاطع کارشناسی ارشد در انگلستان و دکتری در انگلستان برای ارسال درخواست پذیرش در دانشگاه کمبریج انگلیس باید از سایت اصلی دانشگاه کمبریج اقدام کنند. هزینه ارسال درخواست پذیرش به مبلغ ۷۵ پوند است. متقاضیان ایرانی تحصیل در دانشگاه کمبریج در مقطع ارشد و دکتری باید حداقل معدل ۱۷ را در مقطع پیشین خود کسب کنند. نمره زبان انگلیسی مورد نیاز برای تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی باید حداقل نمره ۷ در آیلتس و حداقل نمره ۱۰۰ در تافل را کسب کرده باشند.

 

مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش از دانشگاه کمبریج انگلستان

 

  • ترجمه تمام مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات آنها
  • مدرک دیپلم بین‌المللی
  • آیلتس 7 یا تافل 90 به بالا
  • انگیزه ‌نامه 
  • دو تا سه نسخه توصیه ‌نامه از اساتید مقطع قبل

 

کالج‌های دانشگاه کمبریج انگلستان

 

دانشگاه کمبریج در مجموع دارای 31 کالج است. هر کالج کارکنان و همکاران خود را در هر موضوع علمی، منصوب می‌کند. کالج های دانشگاه کمبریج تصمیم می گیرند که کدام دانشجو را بپذیرند. دانشگاه کمبریج انگلستان تا به امروز 90 جایزه نوبل دریافت کرده است. در ضمن دوره‌های آنلاین دانشگاه کمبریج انگلیس از طریق موسسه آموزش مداوم دانشگاه کمبریج (ICE) در دسترس می باشد.

 

 

https://parsradin.co/%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%da%a9%d9%85%d8%a8%d8%b1%db%8c%d8%ac-%d8%a7%d9%86%da%af%d9%84%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.